5 idéer til markedsføring af autoværksted

5 idéer til markedsføring af autoværksted

Driver du til daglig dit eget autoværksted, og vil du gerne have flere kunder i butikke, får du her fem gode idéer til markedsføring af stedet. Der er mange måder at lave markedsføring på, så du skal på ingen måde lade dig begrænse til kun at bruge disse metoder.

1 – Lav en konkurrence

Den første idé er at lave en konkurrence. Vind et gavekort, vind en ferie, vind en iPad eller hvad det nu kan være. Det kan eksempelvis gøres via værkstedets Facebook profil.

På den måde kan du få folk til at engagere sig i din virksomheds kommentarspor, og du kan få dit navn ud til mange forskellige mennesker i lokalområdet. Det er en god måde at få folk til at lære stedets navn at kende.

2 – Annoncer på Facebook

Det kan også være en rigtig god idé at starte med at køre annoncer på Facebook. Stort set alle firmaer annoncerer på Facebook nu om dage, så det er bare med at komme i gang, hvis det lyder som noget for dig og dit autoværksted.

Der findes mange guides til at komme godt i gang med annoncer på Facebook, så du skal ikke være bange for, at du ikke kan lære at bruge det.

3 – Reklamer i radioen

Du kan også vælge en mere traditionel vej og få sat en reklame i den lokale radio. Det koster som regel lidt mere, men da mange mennesker lytter til radio, når de kører bil, er det jo en oplagt målgruppe at ramme.

Sørg gerne for at få din reklame til at skille sig ud, så lytterne lægger mærke til reklamen, når den kommer i forlængelse af alle de øvrige reklamer på kanalen.

4 – Gratis PR

Hvis du ikke har så mange penge at gøre godt med, kan du også prøve at få gratis PR for dit autoværksted. Der må være en eller anden god historie,der kan komme i de lokale medier.

Måske er der en, der har jubilæum. Måske har du været i gang med dit firma i 25 år i år. Måske har du netop repareret bil nr. 10.000 i din forretning. Der er mange små historier, som den lokale presse er mere end villige til at dække, så det gælder bare om at finde på en vinkel dertil. Ofte behøver der ikke at være tale om den store historie, før de bider på krogen.

5 – Brug de nuværende kunders anmeldelser af stedet

Det kan også være en rigtig god idé at opfordre dine nuværende kunder til at anmelde eller bedømme værkstedet på de sociale medier, Trustpilot eller hvad der nu ellers er af muligheder. Du kan også selv dele historier fra dine kunder, hvis de har noget godt at sige om jer.

Det kan være en god måde for at andre at se, at I er til at stole på, og at I leverer arbejdet som aftalt og til tiden. Mange mennesker læser disse anmeldelser, fordi de gerne vil være sikre på, at de vælger det rette værksted.